Justitiekanslern söker en registrator

Om Justitiekanslern

Justitiekanslern, JK, är regeringens högste ombudsman och kan beskrivas som statens jurist. Myndigheten har för närvarande ca 40 anställda, varav de flesta är jurister. Lokalerna finns i vackra och histor­iska byggnader på Riddarholmen i Stockholm.

Du kan läsa mer om JK:s verksamhet på vår webbplats, www.jk.se.

Om arbetet som registrator

Arbetet som registrator innebär att du har huvudansvaret för myndighetens post­hantering och diarieföring. Du har kontakter med allmänheten, media och andra myndigheter, bl.a. ifråga om utlämnande av allmänna handlingar. Anställ­ningen innefattar även sedvanliga kansligöromål som expediering, kopiering och annan administration. Du deltar även i utvecklingen och förvaltningen av vår hemsida.

I rollen som registrator arbetar du självständigt men samtidigt sida vid sida med engagerade kollegor. Det finns goda möjligheter att ta del av såväl interna som externa utbildningar.

JK arbetar kontinuerligt med att ytterligare utveckla och förbättra myndighetens verksamhet och organisation. Har du intresse för sådana frågor finns det möjlighet att engagera dig också i detta arbete.  

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av registratorsuppgifter från stat­lig förvaltning. Du är väl förtrogen med regelverken om allmänna handlingar, sekretess och behandling av personuppgifter. Du behärskar IT-baserade ord­behandlings- och registersystem och uttrycker dig väl i tal och skrift.

Vi ser gärna att du har en lämplig utbildning, gärna på högskolenivå.

Som registrator företräder du myndigheten utåt och måste kunna inge förtroende. Andra viktiga färdigheter är noggrann­het och förmåga till koncentration. Arbetet kan vara intensivt, vilket innebär att du behöver vara stresstålig. Du måste dess­utom ha en mycket god samarbetsförmåga, vara service­inriktad och trivas med att vara en del av ett arbetslag.

Anställningsvillkor

Anställningen avser heltid och är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.

Din lön bestäms individuellt med hänsyn till kvalifikationer, kompetens och erfarenhet.

Tillträde sker efter överenskommelse.

Har du frågor?

Vill du veta mer kan du kontakta kanslichefen Anders Lindgren, tel. 08-405 4777, kansliföreståndaren Magdalena Bergendal, tel. 08-405 2937 eller administratören Anne Huhtinen (ST), tel. 08-405 2906. Fackliga företrädare för Jusek är Emilia Carlsten, tel. 08-405 2966 och Johan Jansson, tel. 08-405 3801.

Din ansökan

Du är välkommen med din ansökan senast fredagen den 18 augusti 2017.

Du kan skicka ansökan med e-post till ansokan@jk.se eller med post till Justitiekanslern, Box 2308, 103 17 Stockholm.

Ange Justitiekanslerns referensnummer 3768-17-1.3.1 i ansökan och även i ärendemeningen om du använder e-post.

Bifoga en meritförteckning samt de handlingar och referenser i övrigt som du vill åberopa till ansökan.